Dożyliśmy czasów, kiedy pojawia się coraz więcej narzędzi dla sourcerów, zarówno darmowych jak i płatnych. Mają one za zadanie ułatwić nam życie. Czasami jednak najprostsze rozwiązania bywają najlepsze. Dlatego poniżej instrukcja jednego z najbardziej wysublimowanych z narzędzi, które na co dzień wykorzystuję w pracy 😉 . Poniżej 3 jego najczęstsze zastosowania.
1) Do tworzenia boolean search
Dlaczego Notatnik? Próbowałaś kiedyś napisać boolean search bezpośrednio w okienku LinkedIna?

Rozszerzona wersja wcale nie daje dużo większych możliwości:

Podobnie wygląda to w innych wyszukiwarkach (Google, Github, itp.).
Nie ma to jak stary dobry notatnik:

Tutaj przynajmniej wszystko widać. Można dowolnie zwiększyć czcionkę (na dużej się lepiej pracuje). Można również analizować swój boolean i za pomocą skrótu Ctrl+F wyszukiwać błędów w kodzie.

2) Do pisania wiadomości
Oczywiści są dużo bardziej zaawansowane sposoby przygotowania sobie wiadomości do kandydatów. O jednej z nich napisałem w tym poście (Szablony wiadomości w Outlook). Nie ma jednak lepszego narzędzia, kiedy wysyłamy serię tych samych wiadomości, z tekstem przygotowanym na szybko. Przykładowo podaję tekst jednego z moich follow up-ów wysyłanego jako przypomnienie o niedawno przesłanej wiadomości. Proste, szybki i bez zbędnych instalacji i loginów.

Z tego okienka łatwo już kopiować tekst np. do okienka z tekstem zaproszenia do znajomych.
3) Do redagowania ogłoszeń o pracę
Trzecim celem, do którego najczęściej korzystam z Notatnika jest redagowanie ogłoszenia o pracę. Można do tego używać innego edytora tekstu, ale ja lubię tekst niesformatowany. Tekst ogłoszenia kopiujemy często w różne miejsca:
- portale z ogłoszeniami o pracę
- edytory postów w mediach społecznościowych
- wiadomości email
- wewnętrzne dokumenty firmowe
- wiele, wiele innych
Kiedy kopiujemy z Worda tekst, który miał zdefiniowaną czcionkę, wielkość, kolor i jeszcze miał punktory, bardzo często “psuje się” po wklejeniu w nowe miejsce. Notatnik daje gwarancję że nic takiego się nie stanie.
Oto kilka dodatkowych atutów, które dają Notatnikowi niezaprzeczalną przewagę:
- tekst jest zawsze niesformatowany – oznacza to że w przeciwieństwie do Worda nigdy nie robi błędów podczas kopiowania tekstu do wyszukiwarek. Szczególnie ważne przy kopiowaniu kwerend.
- nie wiesza się i szybko się włącza
- zajmuje mało miejsca
- jest darmowy 🙂
Tekst jest trochę na wesoło, ponieważ sam nie sądziłem że można poświęcić tyle czasu prostemu Notatnikowi. No ale sama prawda 🙂 Mam nadzieję że spodoba Wam się to minimalistyczne podejście. Ktoś mądry kiedyś powiedział:
Nie chodzi o dodawanie, ale o odejmowanie po trochu coraz więcej elementów. Odejmujemy tak długo, aż nie zostaje już nic, co można by odjąć. Wtedy osiągamy doskonałość.
Na koniec zadanie dla spostrzegawczych: znajdź w grafikach do tego postu 2 moje błędy i napisz o nich w komentarzu.