Skip to content

3 zastosowania Notatnika w Sourcingu

Dożyliśmy czasów, kiedy pojawia się coraz więcej narzędzi dla sourcerów, zarówno darmowych jak i płatnych. Mają one za zadanie ułatwić nam życie. Czasami jednak najprostsze rozwiązania bywają najlepsze. Dlatego poniżej instrukcja jednego z najbardziej wysublimowanych z narzędzi, które na co dzień wykorzystuję w pracy 😉 . Poniżej 3 jego najczęstsze zastosowania.

1) Do tworzenia boolean search

Dlaczego Notatnik? Próbowałaś kiedyś napisać boolean search bezpośrednio w okienku LinkedIna?

okno wyszukiwania w LinkedIn

Rozszerzona wersja wcale nie daje dużo większych możliwości:

okno wyszukiwania w LinkedIn Recruiter

Podobnie wygląda to w innych wyszukiwarkach (Google, Github, itp.).

Nie ma to jak stary dobry notatnik:

Tutaj przynajmniej wszystko widać. Można dowolnie zwiększyć czcionkę (na dużej się lepiej pracuje). Można również analizować swój boolean i za pomocą skrótu Ctrl+F wyszukiwać błędów w kodzie.

Funkcja znajdowanie
Funkcja Znajdowanie (Ctrl+F)

2) Do pisania wiadomości

Oczywiści są dużo bardziej zaawansowane sposoby przygotowania sobie wiadomości do kandydatów. O jednej z nich napisałem w tym poście (Szablony wiadomości w Outlook). Nie ma jednak lepszego narzędzia, kiedy wysyłamy serię tych samych wiadomości, z tekstem przygotowanym na szybko. Przykładowo podaję tekst jednego z moich follow up-ów wysyłanego jako przypomnienie o niedawno przesłanej wiadomości. Proste, szybki i bez zbędnych instalacji i loginów.

wiadomość w notatniku
wiadomość w notatniku

Z tego okienka łatwo już kopiować tekst np. do okienka z tekstem zaproszenia do znajomych.

3) Do redagowania ogłoszeń o pracę

Trzecim celem, do którego najczęściej korzystam z Notatnika jest redagowanie ogłoszenia o pracę. Można do tego używać innego edytora tekstu, ale ja lubię tekst niesformatowany. Tekst ogłoszenia kopiujemy często w różne miejsca:

  • portale z ogłoszeniami o pracę
  • edytory postów w mediach społecznościowych
  • wiadomości email
  • wewnętrzne dokumenty firmowe
  • wiele, wiele innych

Kiedy kopiujemy z Worda tekst, który miał zdefiniowaną czcionkę, wielkość, kolor i jeszcze miał punktory, bardzo często “psuje się” po wklejeniu w nowe miejsce. Notatnik daje gwarancję że nic takiego się nie stanie.

Oto kilka dodatkowych atutów, które dają Notatnikowi niezaprzeczalną przewagę:

  • tekst jest zawsze niesformatowany – oznacza to że w przeciwieństwie do Worda nigdy nie robi błędów podczas kopiowania tekstu do wyszukiwarek. Szczególnie ważne przy kopiowaniu kwerend.
  • nie wiesza się i szybko się włącza
  • zajmuje mało miejsca
  • jest darmowy 🙂

Tekst jest trochę na wesoło, ponieważ sam nie sądziłem że można poświęcić tyle czasu prostemu Notatnikowi. No ale sama prawda 🙂 Mam nadzieję że spodoba Wam się to minimalistyczne podejście. Ktoś mądry kiedyś powiedział:

Nie chodzi o dodawanie, ale o odejmowanie po trochu coraz więcej elementów. Odejmujemy tak długo, aż nie zostaje już nic, co można by odjąć. Wtedy osiągamy doskonałość.

Na koniec zadanie dla spostrzegawczych: znajdź w grafikach do tego postu 2 moje błędy i napisz o nich w komentarzu.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *